Kronikker og debatindlæg

Her er en oversigt over kronikker, indlæg og læserbreve i aviser, magasiner og diverse netmedier.

Listen er opdelt i to sektioner:

A. Kronikker og lignende

B. Debatindlæg

 

A. Kronikker og lignende:

Rømer, T.A. (2024). “Thomas Aastrup Rømer til Gert Biesta: Mennesket dannes i vekselvirkning med verden. Det er essensen i karakterdannelsen”, Ræson, d. 19. november. https://www.raeson.dk/2024/thomas-aastrup-roemer-til-gert-biesta-mennesket-dannes-i-vekselvirkning-med-verden-det-er-essensen-i-karakterdannelsen/

Rømer, T.A. (2024). “Konkurrencestaten ødelægger vores uddannelser”, Critique, d. 1. november. https://aarsskriftet-critique.dk/2024/10/konkurrencestaten-oedelaegger-ungdomsuddannelserne-2/

Rømer, T.A. (2024). “Dannelsen er blevet vores tabte verden”, Critique, d. 9. oktober. https://aarsskriftet-critique.dk/2024/10/dannelsen-er-blevet-vores-tabte-verden/

Christian Egander Skov og Thomas Aastrup Rømer (2024). “Christian Egander Skov og Thomas Aastrup Rømer: Først og fremmest er der brug for en bredt funderet og grundlæggende kritik af det fundament for skole, uddannelse og forskning, som har udviklet sig siden omkring år 2000”, Ræson.dk, d. 1. september. https://www.raeson.dk/2024/christian-egander-skov-og-thomas-aastrup-roemer-foerst-og-fremmest-er-der-brug-for-en-bredt-funderet-og-grundlaeggende-kritik-af-det-fundament-for-skole-uddannelse-og-forskning-som-har-udviklet-sig/

Rømer, T.A. (2024). “Den pædagogiserede nedbrydning af kønnet”, Critique, d, 24. maj. https://aarsskriftet-critique.dk/2024/05/den-paedagogiserede-nedbrydning-af-koennet/

Rømer, T.A. (2024). ”Universiteter har mistet deres kerneværdier til fordel for strategier og teknokrati”, Jyllands-Posten, d. 7. marts. https://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE16901672/universiteter-har-mistet-deres-kernevaerdier-til-fordel-for-strategier-og-teknokrati/

Rømer, T.A. (2024). “Der er potentiale for et skolepolitisk brud”, Kristeligt Dagblad, d. 12. februar. https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/der-er-potentiale-et-skolepolitisk-brud

Rømer, T.A. (2024). “Ånden fra Haderslev”, Kontrast.dk, d. 4. februar. https://kontrast.dk/artikel/aanden-fra-haderslev

Rømer, T.A. (2023). “Mattias Tesfayes nye reform er slet ikke en reform, men den forstærker en gammel splittelse i folkeskolen”, Berlingske, d. 19. december. https://www.berlingske.dk/kronikker/mattias-tesfayes-nye-reform-er-slet-ikke-en-reform-men-den-forstaerker

Rømer, T.A. (2023). “Kristendomsfaget er åndelig matematik”, Kristeligt Dagblad, d. 18. oktober. https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/kristendomsfaget-er-aandelig-matematik. Formand for religionslærerforeningen, John Rydahl, svarer d. 25/10: https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/formand-derfor-oensker-vi-en-revitalisering-af-religionsundervisning

Rømer, T.A. (2023). “Danmarks Pædagogiske Universitet er ikke et sted for mennesker med kærlighed til videnskab og pædagogik”, JP-Aarhus, d. 30. maj. https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/debat/breve/ECE15907884/danmarks-paedagogiske-universitet-er-ikke-et-sted-for-mennesker-med-kaerlighed-til-videnskab-og-paedagogik/

Rømer, T.A. (2023). “Det går ned ad bakke for danske børn på både pædagogiske og sociale mål – og ofte glemmer man den egentlige skandale”, Politiken, d. 2. maj. https://politiken.dk/debat/kroniken/art9322125/Det-g%C3%A5r-ned-ad-bakke-for-danske-b%C3%B8rn-p%C3%A5-b%C3%A5de-p%C3%A6dagogiske-og-sociale-m%C3%A5l-%E2%80%93-og-ofte-glemmer-man-den-egentlige-skandale

Rømer, T.A. (2020). “Radikal krise er en strid mellem venstretidehvervske højskolefolk og moderne statskundskabs-teknokrater“, Kristeligt Dagblad, d. 16. oktober 2020.

Kjærhus, T. & Kvist, M. & Rømer, T.A. (2018). “Vi må besinde os på det folkelige – ellers ender vi med rigid nationalisme eller vildfaren globalisering“, Kristeligt Dagblad, d. 18. november.

Mårtensson, B.D. & Pasgaard, N.J. & Kemp, P. & Tanggaard, L. & Skov, C.E & Busch, M. & Rømer ,T.A. (2018). “Til forsvar for frihed, kultur og oplysning“, Politiken, d. 18. august.

Rømer, T.A. (2016). “Regeringen har med 20 linjer udslettet gymnasiets værdier“, Infomation, d. 27. april.

Mårtensson, B.D. & Rømer, T.A. (2014). “Ved Morten Østergaard, hvad videnskab er?“, Berlingske, d. 1. januar.

Mårtensson, B.D. & Schmidt, E & Raahauge, J. & Krogh-Jespersen, K. & Komischke-Konnerup, L. & Larsen, S. & Rømer, T.A. og Kemp, P. (2013). “Den uddannelsespolitiske fimbulvinter“, Politiken, d. 13. maj.

Rømer, T.A. (2013). ”Christine Antorinis horisont”, Politiken, d. 23. januar.

Rømer, T.A. (2012). ”Hvad sker der, når jeg står her?”, Weekendavisen, d. 14. september.

Rømer,T.A. (2012). ”Ny Nordisk Skole, nysprog og nyliberalisme”, Politiken, d. 3. september 2012.

“Tilbage til en europæisk dans”, Berlingske, d. 2. januar 2012. https://www.berlingske.dk/kronikker/tilbage-til-en-europaeisk-dans

Rømer, T.A. (2010). “Konservatismen er blevet liberal“, Information, d. 6. oktober.

Rømer, T.A. (2010). ”Den konservative æter 2”, Berlingeren, d. 20. juni. (svar på Brian Mikkelsens kronik fra d. 26. april).

Rømer, T.A. (2010). ”Den konservative æter”, Berlingeren, d. 19. april. (Brian Mikkelsen, MF for de Konservative, svarer d. 26. april i kronikken “Konservatisme er social ansvarlighed“).

Rømer, T.A. & Tanggaard, L. & Brinkmann, S. (2010). “Soldaten i konkurrencestaten”, Weekendavisen, d. 13. maj.

Rømer, T.A. (2010). ”Danmarks Pædagogiske Universitet?”, Information, d. 29. maj.

Rømer, T.A. (2010). ”Kontraktens magt – tankens afmagt”, Politiken, d. 7. maj.

Rømer, T.A. (2009). ”Nye monarker og det moderne følelsesdemokrati”, Kristeligt Dagblad, d. 27. maj.

Rømer, T.A. (2008). ”Læring eller undervisning”, Politiken, d. 2. juni.

 

B. Debatindlæg

2024:

1000 fagfolk (2024): “Åbent brev til regeringen: Vi risikerer at miste os selv, hvis græsk og latin forsvinder”, Kristeligt-dagblad.dk, d. 3. oktober. https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/1000-fagfolk-i-aabent-brev-til-regering-og-folketing-vi-risikerer-miste-os-selv-hvis-vi

Rømer, T.A. (2024). “Dannelsens pædagogiske og politiske nødvendighed”, Gymnasieskolen.dk, d. 30. september. https://gymnasieskolen.dk/dannelsens-paedagogiske-og-politiske-noedvendighed/

Rømer, T.A. (2024). “Fogh efterlod os med en filosofisk klimakrise”, Kontrast.dk, d. 26. september. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/danmarks-vaerste-statsminister

Rømer, T.A. (2024). “Tak til Alex Vanopslagh for at tage dannelsen alvorligt”, Kontrast.dk, d. 20. september. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/tak-til-alex-vanopslagh-for-at-tage-dannelsen-alvorligt

Rømer, T.A. (2024), “Regeringen hader ånd”, Kontrast.dk, d. 13. september. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/regeringen-hader-aand

Rømer, T.A. (2024). “Maskinerne overtager mødet mellem lærer og elev”, Kontrast.dk, d. 30. august. https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/maskinerne-overtager-moedet-mellem-laerer-og-elev

Rømer, T.A. (2024). “De sidste frie stemmer går på pension, mens de unge lærer at rette ind”, Akademikerbladet, d. 30. august. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/thomas-aastrup-roemer/de-sidste-frie-stemmer-gaar-paa-pension-mens-de-unge-laerer-at-rette-ind/

Rømer, T.A. (2024). “Fonde bestemmer over forskning”, Kontrast.dk, d. 22. august. https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/fonde-bestemmer-over-forskning

Rømer, T.A. (2024). “Starten på Socialdemokratiets kollaps finder du hos Kirkens Korshær”, Kontrast.dk, d. 15. august. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/starten-paa-socialdemokratiets-kollaps-finder-du-hos-kirkens-korshaer

Rømer, T.A. (2024). “Tavse universitetsledelser er en skandale af dimensioner”, Akademikerbladet.dk, d. 24. juni. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/thomas-aastrup-roemer/tavse-universitetsledelser-er-en-skandale-af-dimensioner/

Rømer, T.A. (2024). “Få slipper levende fra mødet med Danmarks Pædagogiske Universitet”, Kontrast.dk, d. 11. juni. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/faa-slipper-levende-fra-moedet-med-danmarks-paedagogiske-universitet

“EU-modstanderne er blevet tilhængere – og tilhængerne er blevet skeptikere”, Kontrast.dk, d. 5. juni 2024. https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/eu-modstanderne-er-blevet-tilhaengere-og-tilhaengerne-er-blevet-skeptikere

“Ny EU-lov er et overgreb mod arbejdets filosofi”, Akademikerbladet.dk, d. 31. maj 2024. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/thomas-aastrup-roe 2024mer/ny-eu-lov-er-et-overgreb-mod-arbejdets-filosofi/

“Grundloven taler om undervisning, ikke om læring”, Kontrast.dk, d. 22. maj 2024. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/grundloven-taler-om-undervisning-ikke-om-laering

“Ingen pædagog skal nogensinde skænke penge en tanke”, Berlingske, d. 16. maj. https://www.berlingske.dk/kommentatorer/taenketank-angriber-cepos-direktoer-ingen-paedagog-skal-nogensinde

“Den sande akademiker er en amatør”, Akademikerbladet.dk, d. 7. maj 2024. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/thomas-aastrup-roemer/den-sande-akademiker-er-en-amatoer/

“Gammel strid i Socialdemokratiet spidser til”, Kontrast.dk, d. 23. april 2024. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/gammel-strid-i-socialdemokratiet-spidser-til

“Nu skal drenge også være 12-talspiger”, Kontrast.dk, d. 18. april 2024. https://kontrast.dk/sektioner/kommentar/artikel/nu-skal-drenge-ogsaa-vaere-12-tals-piger

“Slagtet med ét hug – sådan mistede universiteterne en traditionsrig og urdemokratisk styreform”, Akademikerbladet.dk, d. 8. april. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/thomas-aastrup-roemer/slagtet-med-et-hug-saadan-mistede-universiteterne-en-traditionsrig-og-urdemokratisk-styreform/

“Sådan afskaffede Socialdemokratiet sig selv”, Kontrast.dk, d. 26. marts. https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/saadan-afskaffede-socialdemokratiet-sig-selv

“Kvinder aftjener allerede “en form for” værnepligt”, Berlingske, d. 26. marts. https://www.berlingske.dk/synspunkter/kvinder-aftjener-allerede-en-form-for-vaernepligt-imens-kan-manden

“Da strukturkommunismen sejrede over de folkelige bevægelser”, Grundtvigsk Tidende, nr. 2, s.4. https://grundtvigskforum.dk/viden/skolen-for-livet-da-strukturkommunismen-sejrede-over-de-folkelige-bev%C3%A6gelser

“Magtens organisme”, Akademikerbladet.dk, d. 11. marts. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/thomas-aastrup-roemer/magtens-organisme/

“Kunstig intelligens til eksamen skal hjælpe de skal hjælpe de svageste studerende: Universitetet bliver en børnehave”, Berlingske, d. 6. marts. https://www.berlingske.dk/synspunkter/kunstig-intelligens-til-eksamen-skal-hjaelpe-de-svageste-studerende

“Kampen om universitetet er kun lige begyndt”, Kontrast.dk, d. 3. april. https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/kampen-om-universitetet-er-kun-lige-begyndt

“Norsk rektor kritiserede forskere og mistede jobbet få dage senere. Det ville aldrig ske i Danmark”, Akademikerbladet.dk, d. 22. januar. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/thomas-aastrup-roemer/norsk-rektor-kritiserede-forskere-og-mistede-jobbet-faa-dage-senere-det-ville-aldrig-ske-i-danmark/

Rømer, T.A. (2024). “De borgerlige dræbte ‘det danske'”, Kontrast.dk, d. 16. januar.   https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/de-borgerlige-draebte-det-danske

 

2023:

Rømer, T.A. (2023). “Mød Vø – en melankolsk ung kvinde taler ud”, Kontrast.dk, d. 19. december. https://kontrast.dk/sektioner/artikel/artikel/moed-voe-en-melankolsk-ung-kvinde-taler-ud

“Det er som om især det borgerlige Danmark er i et nyt pædagogisk morgengry”, Berlingske, d. 12. november 2023. https://www.berlingske.dk/laesere/det-er-som-om-isaer-det-borgerlige-danmark-er-i-et-nyt-paedagogisk

“Autoritet er det modsatte af rå magt”, Kontrast.dk, d. 30. november 2023. https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/autoritet-er-det-modsatte-af-raa-magt

“Hvor dybt kan en skole synke?”, Kontrast.dk, d. 23. november 2023. https://kontrast.dk/sektioner/debat/artikel/hvor-dybt-kan-en-skole-synke

“Regeringens skoleudspil er skolereform 2.0”, Folkeskolen.dk, d. 15. november 2023. https://www.folkeskolen.dk/folkeskolereform-skoleudspil-thomas-aastrup-romer/thomas-aastrup-romer-regeringens-skoleudspil-er-skolereform-20/4741049

 

2022:

Aarhus Universitet angriber pædagogikken“, Politiken, d. 26. september 2022.

 

2021:

Under coronakrisen har tre totalitære tendenser overtaget dansk politik“, Indblik.dk, d. 13. august 2021.

 

2020:

En anmeldelse af en anmeldelse“, POV-International, d. 26. februar 2020.

 

2019:

Svar til Thomas Nordahl fra Thomas Aastrup Rømer”, indlæg på Utdanningsnytt.no, d. 8. oktober 2019.

 

2018:

Mårtensson, B.D. & Pasgaard, N.J. & Kemp, P. & Tanggaard, L. & Skov, C.E & Busch, M. & Rømer ,T.A. (2018).”Politiken har tydeligvis valgt side“, Politiken, d. 11. august.

Læring er blevet tjener i et samfund, som vil af med dannelse“, Altinget, d. 14. maj 2018.

Afkast“, Weekendavisen, d. 16. marts 2018.

 

2017:

Professionshøjskoler til kamp imod skolens formål“, Kristeligt Dagblad, d. 2. februar 2017.

 

2016:

Uddannelse er blevet karrierelæring“, Kristeligt Dagblad, d. 27. december 2016.

Lektor om Riisager: Det er mere end centrum-venstre kan klare“, www.altinget.dk, d. 2. december 2016.

“Farvel til 00’erne”, i Kristeligt Dagblad, d. 24. november 2016.

Læringsrevolutionen“, i Kristeligt Dagblad, d. 20. oktober 2016.

Pædagogikkens anden verden”, i Kristeligt Dagblad, d. 15. september 2016.

 

2015:

Jeg forfølger dig ikke, Lars Qvortrup“, i Berlingske, d. 10. juni, 2015, som er et svar på Lars Qvortrups kritik af mit arbejde i “Slag under bæltestedet” i Berlingske, d. 4. juni, 2015. Qvortrup svarer igen d. 15. juni i kommentaren “Konspirationer og usandheder“, som kan læses på min Facebook-profil, inklusiv min egen kommentar.

 

2014:

Skolereform har proletariseret lærerne“, i Politiken, d. 24. december 2014.

“Dimensionering”, Magisterbladet, d. 1. december, 2014. https://dm.dk/akademikerbladet/debat/dimensionering/

Tilbagekald advarsel til lærer“, i Fyens Stiftstidende, d. 21. august, 2014. (skrevet af 19 personer: Dorthe Jørgensen, Peter Kemp, Lene Tanggaard, Henrik Gade Jensen, Alexander von Oettingen, Jørgen Carlsen, Jens Raahauge, Steen Nepper Larsen, John Rydahl, Kirsten Krogh-Jespersen, Ib Hansen, Leo Komischke-Konnerup, Iben Benedikte Valentin Jensen, Morten May, Sten Larsen, Brian Degn Mårtensson, Stig Skov Mortensen,Thomas Aastrup Rømer)

De frie skoler har mistet friheden“, i Frie Skoler, nr. 7, 2014, s. 50.

Folkets skole“, indlæg på www.visionerforskolen.dk, d. 22. december 2014.

“Janteuniversitetet – episoder fra livet bag murerne”, indlæg på Magisterbladet.dk, d. 23. september, 2014. https://www.akademikerbladet.dk/debat/janteuniversitetet-episoder-fra-livet-bag-murene

“Konkurrencestat og masseuniversitet”, indlæg på Magisterbladet.dk, d. 24. oktober, 2014. https://www.akademikerbladet.dk/debat/konkurrence-stat-og-masse-universitet

En skoledag i drømmeskolen“, indlæg på de Frie Skolers hjemmeside, d.18. august, 2014.

“De frie skoler har mistet friheden“, Frie Skoler, nr. 7, 2014, s.50.

“Dannelse er død og begravet i dansk uddannelsespolitik”. indlæg på Magisterbladet.dk‘s dannelsestafet, d. 13. maj, 2014. https://www.akademikerbladet.dk/debat/dannelse-er-doed-og-begravet-i-dansk-uddannelsespolitik

Superfantastisk“, i Fyens Stiftstidende, d. 4. juli, 2014

Ingen refleksion om uddannelse“, i Berlingeren, d. 10. juni 2014. DEA’s svar d. 18. juni: “behov for moderne dannelsesbegreb”. Mit svar til DEA i Berlingeren d. 19. juni: “Duracell-kaninernes dans“. Se også Deadline, d. 23. juni.

Fremtidens skole handler om dannelse“, i Asterisk, nr. 70, juni 2014

“Seks præciseringer angående konkurrencestatskritikken”, på www.højskolebladet.dk, januar 2014. https://hojskolebladet.dk/nyhedsarkiv/2014/jan/seks-praeciseringer-angaaende-konkurrencestatskritikken

 

2013:

“Konkurrencestaten og det glade vanvid”, i Højskolebladet, december 2013. https://hojskolebladet.dk/nyhedsarkiv/2013/nov/konkurrencestaten-og-det-glade-vanvid

“Totalt antihumanistisk”, i Politiken, d. 29. august 2013.

Forstemmende – vores skoler regeres af mangel på skoling“, i Kristeligt Dagblad, d. 29. maj 2013.

Mit liberale gen ømmer sig“, Information, d. 19. marts 2013.

Selvkritik – Koldau har en pointe“, Forskerforum, nr. 262, s. 25, marts 2013.

Metodisk antihumanisme“, Kristeligt Dagblad, d. 20. februar 2013.

Professorens slørede tale. De sidste rester af nordisk dannelsestænkning fra læreruddannelsen skal væk“, Kristeligt Dagblad, d. 5. februar 2013.

 

2012:

Jarlov gør fædrelandet mindre end det er“, Berlingske, d. 9. december 2012.

Hvad er en konservativ erfaring?”, Berlingske, d. 2. oktober 2012.

Samfundets skolesyn er afstumpet“, Kristeligt Dagblad, 20. september, 2012.

Ingen holdning i Ny Nordisk Skole“, Information, d. 4. september 2012.

halvstuderede røvere og et afstumpet skolesyn“, Jyllandsposten, d. 25. august 2012.

“Antidemokrater”, Weekendavisen, d. 24. august 2012.

“Grundlovsdag”, Den korte avis, d. 22. august, 2012.

“Eksperterne”, Berlingske, d.12. august 2012.

“Dannelse blandt danske lærere er under afvikling”, Kristeligt Dagblad, d. 9. maj 2012. https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/dannelsen-blandt-danske-l%C3%A6rere-er-under-afvikling

“Klassisk universitet”, Politiken, d. 21. marts 2012.

“En kulturvidenskabelig rindalist”, Berlingske, d. 11. marts 2012. https://www.berlingske.dk/kommentatorer/en-kulturvidenskabelig-rindalist

“Professionshøjskolerne har ikke fortjent en øre”, Magisterbladet, nr. 6, s. 38. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid021XzpYdAdagSb8hXAuqf8u8M1w9FePGDJzsCwZZey55qToHgTxJ7DX9JsKKvMRiX7l&id=837549480

 

2011:

Tænk, hvis JP’s lederskribent blev forflyttet“, Jyllandsposten-Århus, d. 7. november 2011.

Universitetsbureaukratiet hærger“, Weekendavisen, d. 4. november 2011.

“Hvorfor gør dekanen dette?, Univers, nr. 12, 2011. https://auhist.au.dk/showroom/praesentationer/aviser-blade-og-magasiner-fra-au/univers/nyhed/artikel/hvorfor-goer-dekanen-dette

Virkeligheden skal frem i lyset“, Jyllandsposten-Århus, d. 4. august 2011

“Læs den lige igen”, Politiken, d. 4. juli, 2011.

“Børnehaverne ødelægges”, Jyllandsposten-Århus, d. 25. juni, 2011. https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/debat/article4546352.ece

Eksperter og videnskabsfolk i den offentlige debat“, indlæg på bloggen www.professorvaelde.blogspot.dk, d. 22. juni, 2011.

“Pisa og pædagogik”, Weekendavisen, d. 27. maj, 2011.

Qvortrup vrøvler“, Information, d. 30. april 2011.

Vi skal ikke uddanne små velfærdssoldater“, Information, d. 26. april 2011. (Jens Rasmussen og Lars Qvortrup svarer d.28. april i kommentaren: “Rømers afsky for metoder“)

Businessbølge hærger AU“, Information, d. 21. marts 2011.

Professionshøjskolerne har ikke fortjent en øre“, Magisterbladet, nr. 6, 2011, s. 38.

“VIA’s reklame”, Weekendavisen, d. 14. januar, 2011.

De tre veje“, Jyllandsposten, d. 14. november, 2011.

 

2010:

“Mænd overalt”, Politiken, 27. oktober 2010.

Dewey på DPU“, Information, d. 4. juni 2010.

RULL tænketanken tilbage“, Jyllandsposten-Århus, 23. april, 2010.

“Listedanmark: Er det virkelig så vigtigt at Danmark topper alle listerne?”, Politiken, d. 24. februar 2010.

 

2009:

Løkkes historiløse drømme“, Berlingske, d. 26. december 2009.

Statsministerens antidanske drøm“, Jyllandsposten, d. 6. december 2009.

“Relevante spørgsmål til VIA’s problemer”, Jyllandsposten-Århus, d. 21. marts, 2009. https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/article4134596.ece

Gemte oplysninger“, Jyllandsposten-Århus, d. 24. februar, 2009.

VIA, bureaukrati og ufrihed“, Jyllandsposten-Århus, d. 10. februar, 2009.

 

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.