Interviews og presse

Der er virkelig brug for uro“, interview til LærerBladet, nr. 2, maj, 2017, s. 11-13.

Alle taler om karakterer. Men det er dannelsen, der er truet i den nye gymnasiereform“, Zetland, d. 26. maj 2016.

Slut med 150 års almendannelse?“, Information, d. 2. maj, 2016.

Der er ingen pædagogisk videnskab uden følelser, fantasi og forestillingsevne“, interview d. 16. juni 2015 af Lærke Grandjean på folkeskolen.dk.

Læring og dannelse“, Apropos, Danmarks Radios P1, d. 8. oktober 2014. Opsamlingsprogram d. 10. oktober 2014.

Dannelseskampen“, Børn og Unge, nr. 17, d. 2. oktober 2014, s. 11-23.

Båldebat – dannelse i ungdomsuddannelserne“, debat med Stina Vrang Elias i Deadline, d. 24. juni 2014.

Fremtidens skole handler om dannelse – ikke konkurrencehysteri”, interview til Asterisk nr. 70, juni 2014.

Tal og flueben dræber pædagogikken“, interview til Børn og Unge, nr. 1, 2014, s. 5.

Skriv som de bedste og mest produktive skribenter“, omtale i forbindelse med interview med Helen Sword i Omnibus, nr. 2, 2013. s.18.

Eksperter om reformen: Den nye skole bliver en anden verden“, kommentar i forbindelse med artikel i Folkeskolen, d. 6. november 2013.

Den målstyrede skole“, kommentar i forbindelse med artikel i Folkeskolen, d. 19. juni 2013.

Den gode lærer“, interview til P1-Eksistens, d. 22. april 2013.

Skole uden folk“, interview til Jyllandsposten, d. 22. februar 2013.

Ny pædagogisk ideologi vil fjerne værdier i folkeskolen – Folkekirken træder til i stedet“, interview til Folkekirkeinfo, Aarhus Stift, d. 18. februar 2013.

En herlig kraftfuld og blød sag…”, Interview til Folkeskolen, september 2012

Kys den urene pædagogik farvel“, interview til Uddannelsesbladet, januar 2012.

Fokus på mål tømmer skolen for det vigtigste“, interview til Folkeskolen, maj, 2011.

Læreren spiller en vigtigere rolle end politiet“, interview til Folkeskolen, september 2009.